• تاریخ : ۲۰ام خرداد ۱۳۹۶
  • موضوع : اجتماعی

اگرچه ممکن هست غیر منطقی به نظر برسد، تا حدودی به دلیل تفکر سنتی که چربی را برای سلامت انسان مضر می دانست، اما چربی در حقیقت عاملی حیاتی در حفظ سلامت و کاهش وخانوم هست.

به نقل گروه مددکاری اجتماعی ۲۰:۳۰؛برای تعداد دهه گذشته، توجه ما به انواع
مختلف رژیم های غذایی افزایش یافته هست، زیرا سالم غذای خوردن به یکی از
جریان های محبوب در جهان تبدیل انجام گرفته و هشدارات زیادی درباره نقائص احتمالی
رژیم غذایی که دنبال می کنیم، در اختیارمان قرار گرفته هست. در حال حاضر،
افزایش آقام با مفاهیم پایه رژیم غذایی سالم آشنایی دارند و می توانند آنها
را در وعده های غذایی روزانه خود اعمال کنند.

 

 

به نقل”لایف هک”، یکی از رایج‌ترین
جریان های سالم غذا خوردن دنبال کـــردن یک رژیم غذایی کم چرب هست. چه در تلاش
برای کاهش وخانوم خود بوده، یا فقط به منظور محافظت هر چه بهتر از بدن،
احتمال این که خرید محصولات کم چرب را آغاز کـــرده باشید، زیاد هست.

 

 

همان گونه که سالم غذا خوردن از محبوبیت
افزایشی برخوردار می شود، می توانیم محصولات افزایشی را در فروشگاه ها و
سوپرمارکت ها مشاهده کنیم که برچسب «کم چرب» را یدک می کشند. با افزایش
آشنایی درباره اثر مخرب چربی روی سلامت قلب و وخانوم انسان، ما چربی اشباع را
به عنوان بزرگترین دشمن سلامت خود در نظر گرفته و با هستقبال از این
تغییرات غذایی به سرعت هستفاده از محصولات کم چرب را در رژیم غذایی خود
آغاز کـــردیم.

 

 

با این وجود، مددکاری اجتماعی های به ظاهر سالمی که
انجام دادیم، ما را به افرادی سالم و با تناسب اندام مورد انتظارمان تبدیل
نکـــرد و این شرایط موجب انجام گرفت زیادی درباره گزینه های رژیم غذایی خود تجدید
نظر کنند. خیلی زود، نتایج مطالعات زیادی نشان دادند که جریان هستفاده از
مواد غذایی کم چرب حتی می تواند به سود سلامت ما نباانجام گرفت. افزون بر این، برخی
مطالعات نشان دادند که رژیم غذایی پر چرب راه حلی سالم‌تر برای دستیابی به
تناسب اندام و سلامت قلب ارائه می کند.

 

 

حقیقتی که در پس محصولات کم چرب نهفته هست

 

حقیقت غم انگیز درباره محصولات کم چرب در
فرآیند تولید آنها پنهان انجام گرفته، که نیازمند جایگزین هایی برای چربی هست و روش
های پردازشی که زیر آنها قرار می گیرند این جایگزین ها را به محرک های
چربی ترانس در بدن انسان تبدیل می کنند و از این رو، برای قلب و کلسترول ما
خطرناک‌تر هستند. در اکثر موارد، مقادیر بالایی از کربوهیدارت ها به جای
چربی به محصولات کم چرب افزوده می شوند، از این رو در زیادی موارد، این
محصولات حاوی کالری به مراتب افزایشی هستند که کاهش وخانوم را امکان پذیر نمی
کند.

 

 

از سوی دیگر، مطالعه ای که در نشریه New
England Journal of Medicine منتشر انجام گرفت، نشان داد که یک رژیم غذایی پر چرب و
کم کربوهیدارت با اختلاف زیاد برای سلامت قلب و کاهش وخانوم مفیدتر هست.

 

 

چربی عاملی حیاتی برای کاهش وخانوم هست!

 

اگرچه ممکن هست غیر منطقی به نظر برسد، تا
حدودی به دلیل تفکر سنتی که چربی را برای سلامت انسان مضر می دانست، اما
چربی در حقیقت عاملی حیاتی در حفظ سلامت و کاهش وخانوم هست. از آنجایی که چربی
به زیادی از فرفرداای متابولیک کمک می کند، همه چربی هایی که مصرف می
کنیم بلافاصله به ذخایر چربی اضافی در بدن تبدیل نمی شوند. افزون بر این،
مصرف چربی احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر را به همراه دارد و از این
رو، به پیشگیری از پرخوری و هوس های قندی که محرک افزایش چربی در بدن
هستند، کمک می کند.

 

 

طی مقایسه یک رژیم غذایی کم کربوهیدارت با
یک رژیم غذایی کم چرب روی کاهش وخانوم و سلامت فلب، پژوهشگران دریافتند که
رژیم غذایی کم کربوهیدارت، با محتوای پروتیئن و چربی بالا افزایش در غلظت
های کلسترول نیکو (HDL) و کاهش در غلظت های تری گلیسیرید در میان سوژه هایی
که یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات را دنبال می کـــردند، نسبت به افرادی که یک
رژیم غذایی معمولی داشتند را نشان داد.

 

 

رژیم غذایی کم کربوهیدارت با محتوای بالای چربی های سالم برای شما بهتر هست!

 

دو مطالعه که در Annals of International
Medicine ارائه انجام گرفتند، به مقایسه رژیم غذایی کم کربوهیدارت، چربی بالا در
برابر رژیم غذایی کم چرب در زمینه کاهش وخانوم و سلامت قلب پرداختند. پس از
گذشت یک سال، نتایج کسب انجام گرفته از این دو مطالعه بهبود قابل توجه برای افرادی
که رژیم غذایی کم کربوهیدارت، چربی بالا را دنبال می کـــردند را نشان دادند.

 

 

افزون بر این، مطالعه که طی یک بازه زمانی
شش ساله با حضور ۹۸ هزار ۴۶۲ خانوم انجام انجام گرفت، نشان داد که رژیم غذایی پر چرب
شرکت کنندگان را در معرض ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب قرار نداده هست.

 

 

همان گونه که مطالعات نشان داده اند، یک
رژیم غذایی پر چرب که حاوی منابع سالم چربی و پروتئین ها هست با اختلاف
زیاد گزینه ای سالم‌تر و کارآمدتر برای حفظ تناسب اندام و سلامت قلب هست.
همچنین، یک رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع در برابر رژیم غذایی کم چرب
گزینه ای کارآمدتر برای کاهش وخانوم و کاهش خطر بیماری قلبی محسوب می شود،
زیرا چربی اشباع به تولید کلسترول محافظ و کاهش احتمال پرخوری و هوس های
غذایی کمک می کند.

 

 جام نیوز

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما